Skip to main content

පට්ට ගවේසි

කුනු හරුප ගීත හා ශෘංගාරාත්මක කලා නිර්මාන අතර වෙනස ගැන ලියන්න කියල ගත්තට ලියලත් වැඩක් නැහැ වගේ හිතෙනවා.  ජාතියේ හැම පැතිකඩක්ම කඩා වැටෙද්දි, පක්ෂ විපක්ෂ භේදයකින් තොරව දේශපාලුවන් විවිධ ක්‍රම ඔස්සේ රට දූෂ්‍ය කරද්දි එක එක පක්ෂවලට තාමත් හුරේ දමන මරි මෝඩ ජනතාවට කුනුහරුප සිංදු හැර ප්‍රබුද්ධ හෝ සරල රස වින්දන සිංදු දැනේවිද! තම මෑනි, මනුස්සයා යුද්ධ කරද්දි, තමන්ව අවජාතන කල දුකට ශිෂ්නයේ සයිස් එක ගැන සිංදු කීමට දෛර්ය ගත් යොහානිට පට්ට (ග)වේසි නිල නාමය ලබා දුන්නත් අපේ නම් කිසි මෙව්ව එකක් නැක. 

අපේ කාලයේ අනේපිඬු සිටුවරු

ලංකා ඉතිහාසයේ ඉතා වැදගත් සංධිස්ථානයක් ලෙස සටහන් කළ හැකි නඩු තීන්දුවක් ලෙස සිල් රෙදි හොරු දෙදෙනා වන හිටපු ජනපති ලේකම් හා විදුලි සංදේශ නියාමන කොමිසමේ හිටපු සභාපති හා මහින්ද රාජපක්කගේ ඥාති ලලිත් වීරතුංග හා විදුලි සංදේශ නියාමන කොමිෂමේ හිටපු අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් අනූෂ පැල්පිටට ලබා දුන් දඬුවම සැලකිය හැකිය. මේ ගැන අපත් කාලයක් පුරාවටම නොඉවසිල්ලෙන් බලා සිටියෙමු. කෙසේ වෙතත් ලබා දුන් දඬුවම ලිහිල් වැඩි යැයිද සිතේ.

මුං දෙදෙනා ජනතා මුදල් ජනාධිපති මැතිවරණයේදී හිටපු කුපාඩි වනචර රජා වන මහින්ද පර්සි රාජපක්කට වාසි සැලසෙන පරිදි අවභාවිතා කර ඇත. එය එසේ මෙසේ ගණනක් නොව, රුපියල් ලක්ෂ හයදහකි. උසාවිය නිවැරදි ලෙසම එය මැතිවරණ අල්ලසක් හා රාජ්‍ය දේපල අවභාවිතයක් ලෙස සලකා නඩු තීන්දු ලබා දීම ප්‍රසංසනීය වේ.

එහෙත් අද වන විට එම දඬුවම කනපිට හරවන්නට රාජපක්කගේ හොර නඩය ක්‍රියාන්විත අරඹා ඇත. රාජපක්ක ලොල්ලෙකු වන රියර් අඩ්මිරාල් සරත් වීරසේකර පවසන්නේ ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ බුදු දහමට ප්‍රමුඛතාව ලබා දීම යන ව්‍යවස්ථාව ක්‍රියාවට නැඟීමක් ලෙස සිල් රෙදි බෙදීම සැලකිය යුතු බවකි. මෙම දඬුවමින් රාජ්‍ය ආයතන බුදු දහමට කරන අනුග්‍රහයන් නැවතී යෑමට ඉඩ ඇති බව ඒකා දොඩවයි. තවත් මුඩ්ඩපබ්බජිතයන් කිහිප දෙනෙකුද එවැනිම මත දක්වනු පෙනුනි. සිල් රෙදි හොරු දෙන්නා මුංට අනුව මහා ධනපති හා දානපති අනේපිඬු සිටුවරුය. උන්ගේ පෞද්ගලික මුදලින් අසූ කෙලක් වියදම් කර සිල් රෙදි බැරි නම් යට ඇඳුම් බෙදා දුන්නත් අපට කම් නැත. එහෙත් මේ රෙදි හොරුන් දානපති වී තිබෙන්නේ අපේ මුදල් වියදම් කරමින්ය.

බුදු දහමට ඇත්තටම නිගරු කරන්නේ වීරසේකර හා අර චීවරදාරින් වැනි තුච්ඡයන්ය. තමාගේ එකා හොරකම් කරන විට එය දානයක් සේ (අසාරය සාරය ලෙස) දකින එවුන් මිච්ඡා සංකප්පයෙන් ජීවත් වන පාපතරයන්ය. උන් අර පෙදෙසේ මේ පෙදෙසේ ආදි ලෙස සංඝනායක පදවි දැරූ පලියට එම සත්‍ය වෙනස් නොවේ. මුංගේ වාසියට අර තරම් වටිනා දහමත් වෛශ්‍යා වෘත්තියේ යොදවන්නේ මුන්ය. බුද්ධ රුවක් රෙද්දක ප්‍රින්ට් කර තිබෙන විටත් නීතිය ක්‍රියාත්මක වන රටේ හරි නම් මෙලෙස අමු අමුවේ බුදු දහම විකෘති කරන, බුදු දහම අනාචාරයේ යොදවන, වනචර ක්‍රියාවන් බුදු දහමින් විසුද්ධිකරණය කරන මෙවන් අධමයන්ට නීතිය ක්‍රියාත්වක කළ යුතු වේ.

තවද රාජපක්ක හා අගමැත්තා අතර හමුවක් ඊයේ පවත්වා තිබේ. එහිදී අගමැත්තාද මෙම දඬුවම ගැන මවිතයට පත් වූ බව රාජපක්ක කියයි. ඊට අගමැත්තා දෙන පිලිතුර කුමක්දැයි බලා සිටිමු. සංචාරක ඇමති ජෝන් බාස්ද වීරතුංගට සුදු හුනු ගානු මාධ්‍ය ඔස්සේ දැකිය හැකිය. රාජපක්ක කාලේ උ සමඟ රට සවාරිවලට ජෝන් බාස්ව එක්කං ගිහිපු එකට කරන කල ගුණ සැලකීමක් ලෙස එය සැලකිය හැකිය. හැම එකාම බලන්නේ තමන්ට සිදු වූ වාසි අවාසි මිස, සාධාරණත්වය හා රට ගැන නොවේ.

ඊයේ බරපතල වැඩ සහිතව හිරේට යවපු රෙදි හොරු දෙන්නා අද බන්ධනාගාර රෝහලේ ලැඟුම් ගෙන ඇත. හෙට ජාතික රෝහලේ ගෙවන වාට්ටුවටත්, අනිද්දා පෞද්ගලික රෝහලකත් ඇඩ්මිට් කළොත් එහි පුදුම වන්නට දෙයක්ද නැත. උස් තැන් දැක හැකිලෙන මිටි තැන් දැක පුප්පන කාලකන්නි නිළධාරින් සිටින රටක සිටීමේ ප්‍රතිපලය එයයි. අනුපාතයක් හෝ ප්‍රතිශතයක් ලෙස ගත් විට වනචර ප්‍රභූන් බන්දනාගාර ගත වන විට රෝහල් ගත වීම හා සාමාන්‍ය ජනයා එලෙස බන්දනාගාර ගත වීමෙන් රෝහල්ගත වීම ගැන බැලූ විට ඕනෑම කෙනෙකුට මෙතැන ඇති වංචාව පෙනේ. නීතිය ක්‍රියාත්මක වීමේදිත් නීතිය හා මූලික මිනිස් අයිතිවාසිකම් (සැමෝටම එක සැලකිලි ලැබීම) කැඩෙන රටකි ලංකාව.

මෙනිසා වටිනා උසාවි තීන්දුවක් ආරක්ෂා කිරීමට හා අර කියූ ජාතියේ රටේ පවට උපන් කාලකන්නින්ගේ හා හොරුන්ගේ ක්‍රියාන්විත ආපස්ස හරවන අරගලයක් දැන් සිවිල් සමාජය තුල ඇති විය යුතුය. නැතිනම්, ප්‍රායෝගික තලයේදී වැරදි කිරීමට රාජ්‍ය නිලධාරින් බිය නොවනු ඇත. හැකි ඉක්මනින් අනෙක් දූෂිතයන්ටද මෙලෙසම නීතිය ක්‍රියාත්මක කරවීමට බලපෑම දැඩි කළ යුතුය. එසේ නැති වුවොත්, දෙපැත්තේම හොරු තම තමන්ව ආරක්ෂා කර ගැනීමට ඩීල් දමනු ඇත. දැනටමත් ඩීල් ආරම්භ වී ඇති බව පෙනේ. මහාබැංකු බැඳුම්කර හොරුන්ට රාජපක්ක හොරු හිලව් වී යෑමට ඉඩ ඇත.

දැන්වත් ජනපති පඹයාට අර පිනෝකියෝට මෙන් පන ඒවා යැයි ප්‍රාර්ථනා කරමු. එසේ නොවුණොත් ඉතිහාසයේ මෙම වකවානුව හොරු දැක දැකත් හිටං හිටපු නපුංසක ජනපතියෙක් සිටි කාලයක් සේ සටහන් වනු ඇත.

Comments

  1. These two puppets simply follow the orders from the top. I (kind of)feel sorry for them. In the other hand, they deserve to be behind bars, because they accept the responsibility for their actions, rather than dobbing in the person(s) who gave them orders.

    ReplyDelete
    Replies
    1. well, simply calling these bastards "puppets" is kind of vindicating them for their bastardry... rather they (specially Weeratunga) are masterminds behind all sorts of white-collar frauds that occured throughtout the past rogue regime of Rajapakkas which could possibly amount to trillions of rupees of tax payers' money. You may remember another related criminal in the name Weeratunga who was then the ambassador to Russia.

      Delete

Post a Comment

Thanks for the comment made on blog.tekcroach.top

Popular posts from this blog

දන්නා සිංහලෙන් ඉංග්‍රිසි ඉගෙන ගනිමු - පාඩම 1

මෙම පොත (පාඩම් මාලාව) පරිශීලනය කිරීමට ඔබට එදිනෙදා සිංහල භාෂාව භාවිතා කිරීමේ හැකියාව හා සාමාන්‍ය බුද්ධිය පමණක් තිබීම අවම සුදුසුකම ලෙස මා සලකනවා.  තවද, ඇසෙන පරිදි ඉංග්‍රීසි අකුරින් ලිවීමට හැකිවීම හා ඉංග්‍රීසියෙන් ලියා ඇති දෙයක් කියවීමට හැකි නම්, ඔබට මෙතැන් සිට මෙම පාඩම් මාලාව කියවා ඉගෙන ගත හැකිය.  ඔබට එසේ ඉංග්‍රීසි කියවීම හා ලිවීම ගැන දැනීමක් දැනටමත් නොමැත්තේ නම්, කරුණාකර මෙ‍ම පොතෙහි “අතිරේකය - 1 ”  බලා පළමුව එම හැකියාව ඇති කරගන්න.  තවද, හැකි පමණ ඉංග්‍රීසි වචනද පාඩම් කරගන්න. ඔබ හිතවතෙකුගේ නිවසකට හෝ වෙනත් පිටස්තර තැනකට යන විටෙක හැසිරෙන්නේ ඔබට අවශ්‍ය විදියටම නෙමේ නේද?  එනම්, පිට නිවසකට ගිය විට අහවල් පුටුව තිබෙන තැන හරි නැහැ, අහවල් එක මෙහෙම තිබෙන්නට ඕනෑ ආදී ලෙස ඔවුනට පවසන්නේ නැහැ, මොකද අප සිටින්නේ අනුන්ගේ තැනක නිසා.  එලෙසම, ඉංග්‍රීසි භාෂාව යනු සිංහල නොවේ.  ඔබ කැමැති වුවත් නැතත් ඉංග්‍රීසි ඉගෙනීමේදීද අප ඉංග්‍රීසි ව්‍යාකරණ රීති හා රටා එපරිද්දෙන්ම උගත යුතුය.  එනම්, සෑම සිංහල වගන්ති රටාවක්ම ඉංග්‍රීසියට ඔබ්බන්නට නොව, ඉංග්‍රීසියේ ඇති රටා ඔබ දන්නා සිංහල භාෂාව තුළින් ඉගෙනීමට උත්සහ කළ යුතුය. 

දන්නා සිංහලෙන් ඉංග්‍රිසි ඉගෙන ගනිමු - අතිරේකය 1

මූලික ඉංග්‍රීසි ලිවීම හා කියවීම ඉංග්‍රීසියෙන් ලියන්නේ හා ඉංග්‍රීසියෙන් ලියා ඇති දෙයක් කියවන්නේ කෙසේද?  ඉංග්‍රීසිය ඉගෙනීමට පෙර ඔබට මෙම හැකියාව තිබිය යුතුමය.  එය එතරම් අපහසු දෙයක්ද නොවේ.  ඔබේ උනන්දුව හොඳින් ‍තිබේ නම්, පැය කිහිපයකින් ඔබට මෙම හැකියාව ඇති කර ගත හැකිය.  මුල සිට පියවරෙන් පියවර එය උගන්වන්නම්.   මුලින්ම මිනිසා භාෂාවක් භාවිතා කළේ ශබ්දයෙන් පමණි.  එනම් ලිඛිත භාෂාව ඇති වූයේ පසු කාලයකදීය.  කටින් නිකුත් කරන ශබ්ද කනින් අසා ඔවුන් අදහස් උවමාරු කර ගත්තා.  පසුව ඔවුන්ට වුවමනා වුණා මෙම ශබ්ද කොලයක හෝ වෙනත් දෙයක සටහන් කර ගන්නට.  ඒ සඳහායි අකුරු නිර්මාණය කර ගත්තේ.  එම අකුරු නියෝජනය කරන්නේ ශබ්දයි .  මෙසේ මූලික අකුරු කිහිපයක් ඔවුන් එක එක භාෂාව සඳහා නිර්මාණය කර ගත්තා.  ඉංග්‍රීසියේදී මෙලෙස මූලික අකුරු 26ක් ඇත.   එය ඉංග්‍රීසි හෝඩිය ලෙස හැඳින් වෙනවා. අප ඉගෙන ගත යුත්තේ මෙම අකුරු මඟින් නියෝජනය කෙරෙන ශබ්ද මොනවාද යන්නයි.  එවිට ඔබට ඉංග්‍රීසි ලිවීමට හා කියවීමට හැකි වෙනවා.  ඊට පෙර අප අකුරු 26 දැනගත යුතුයි.  එම අකුරු 26 පහත දක්වා ඇත.  ඉංග්‍රීසියේදී සෑම අකුරක්ම “සිම්පල්” හා “කැපිටල්” ලෙස දෙයාකාර

කතාවක් කර පොරක් වන්න...

කෙනෙකුගේ ජීවිතය තුල අඩුම වශයෙන් එක් වතාවක් හෝ කතාවක් පිරිසක් ඉදිරියේ කර තිබෙනවාට කිසිදු සැකයක් නැත. පාසැලේදී බලෙන් හෝ යම් සංගම් සැසියක හෝ රැස්වීමක හෝ එම කතාව සමහරවිට සිදු කර ඇති. පාසලේදී කතා මඟ හැරීමට ටොයිලට් එකේ සැඟවුනු අවස්ථාද මට දැන් සිහිපත් වේ. එහෙත් එදා එසේ කතා මඟ හැරීම ගැන අපරාදේ එහෙම කළේ යැයි අද සිතේ. යහලුවන් ඉදිරියේ "පොර" වෙන්න තිබූ අවස්ථා මඟ හැරුණේ යැයි දුකක් සිතට නැඟේ. ඇත්තටම කතාවක් කිරීම "පොර" කමකි. දක්ෂ කතිකයන්ට සමාජයේ ඉහල වටිනාකමක් හිමි වේ. පාසැලේදී වේවා, මඟුලක් අවමඟුලක් හෝ වෙනත් ඕනෑම සමාජ අවස්ථාවකදී වේවා දේශපාලන වේදිකාව මත වේවා කතාවක් කිරීමේදී පිලිපැදිය යුත්තේ සරල පිලිවෙතකි. එහෙත් එම සරල පිලිවෙත තුල වුවද, තමන්ගේ අනන්‍යතාව රඳවන කතාවක් කිරීමට කාටත් හැකිය. පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයා වෙනස් වේ. එම වෙනස ප්‍රසිද්ධ කතා (public speaking) තුලද පවත්වාගත හැකිය. මේ ගැන මට ලිපියක් ලියන්නට සිතුනේ මාගේ මිතුරෙකුට ප්‍රසිද්ධ කතාවක් කිරීමට අවශ්‍ය වී, ඒ ගැන මේ ළඟ දවසක අප පැයක් පමණ සිදු කළ සංවාදයක් නිසාය. මා ප්‍රසිද්ධ දේශකයකු නොවුණත් මේ විෂය සම්බන්දයෙන් පාසැල් කාලයේ සිටම පත

දෛශික (vectors) - 1

එදිනෙදා ජීවිතයේදිත් විද්‍යාවේදිත් අපට විවිධාකාරයේ අගයන් සමඟ කටයුතු කිරීමට සිදු වෙනවා . ඉන් සමහරක් නිකංම සංඛ්‍යාවකින් ප්‍රකාශ කළ හැකි අගයන්ය . අඹ ගෙඩි 4 ක් , ළමයි 6 දෙනෙක් ආදී ලෙස ඒවා ප්‍රකාශ කළ හැකියි . තවත් සමහර අවස්ථාවලදී නිකංම අගයකින් / සංඛ්‍යාවකින් පමණක් ප්‍රකාශ කළ නොහැකි දේවල් / රාශි (quantity) හමු වේ . මෙවිට “මීටර්” , “ තත්පර” , “ කිලෝග්‍රෑම්” වැනි යම් ඒකකයක් (unit) සමඟ එම අගයන් පැවසිය යුතුය ; නැතිනම් ප්‍රකාශ කරන අදහස නිශ්චිත නොවේ . උදාහරණයක් ලෙස , “ මං 5 කින් එන්නම්” යැයි කී විට , එම 5 යනු තත්පරද , පැයද , දවස්ද , අවුරුදුද ආදි ලෙස නිශ්චිත නොවේ . මේ දෙවර්ගයේම අගයන් අදිශ (scalar) ලෙස හැඳින්වේ . අදිශයක් හෙවත් අදිශ රාශියක් යනු විශාලත්වයක් පමණක් ඇති දිශාවක් නැති අගයන්ය . ඔබේ වයස කියන විට , “ උතුරට 24 යි , නැගෙනහිරට 16 යි” කියා කියන්නේ නැහැනෙ මොකද දිශාව යන සාධකය / කාරණය වයස නමැති රාශියට වැදගත්කමක් නැත . එහෙත් සමහර අවස්ථා තිබෙනවා අගයක් / විශාලත්වයක් (magnitude) මෙන්ම දිශාවක්ද (direction) පැවසීමට සිදු වන . මෙවැනි රාශි දෛශික (vector) ලෙස හැඳින්වේ . උදාහරණයක් ලෙස , ඔබ යම් “බලයක්

දැනගත යුතු ඉංග්‍රිසි වචන -1

ඉංග්‍රිසි බස ඉගැනීමේදී වචන කොපමණ උගත යුතුද, එම වචන මොනවාදැයි බොහෝ දෙනෙකුට මතුවන ගැටලුවක් වන අතර, බොහෝ දෙනා ඊට විවිධ පිලිතුරුද සපයා ඇත. මේ ගැන හොඳින් පරීක්ෂණය කර ඇමරිකානු ආයතනයක් විසින් වචන 5000ක ලැයිස්තුවක් ඉදිරිපත් කර ඇත. එම ලැයිස්තුව මා කෙටස් දෙකකට (දිගු වැඩි නිසා) සිංහල තේරුම්ද සහිතව ඉදිරිපත් කර ඇත. (මේවා සැකසුවත් සෝදුපත් බලා නැති නිසා සුලු සුලු දෝෂ සමහරවිට තිබිය හැකිය). පහත ලැයිස්තුවේ වචන 2500ක් ඇත.    Word    තේරුම        be    ඉන්නවා    and    හා    of    ගේ    in    තුල    to    ට    have    තියෙනවා    to    ට    it    ඒක, ඌ    I    මම    that    ... කියලා, ඒ/අර, ඒක/අරක    for    සඳහා    you    ඔබ, ඔබලා    he    ඔහු    with    සමඟ    on    මත    do    කරනවා, "මෙව්ව කරනවා"    say    කියනවා    this    මේ, මේක    they    උන්, ඒවා, ඒගොල්ලෝ    at    දෙස, අසල    but    නමුත්    we    අපි    his    ඔහුගේ    from    සිට, ගෙන්    not    නැහැ    by    විසින්, මඟින්    she    ඇය    or    හෝ, හෙවත්    as    විට, නිසා, වශයෙන්    what    මොකක්ද,