Skip to main content

පට්ට ගවේසි

කුනු හරුප ගීත හා ශෘංගාරාත්මක කලා නිර්මාන අතර වෙනස ගැන ලියන්න කියල ගත්තට ලියලත් වැඩක් නැහැ වගේ හිතෙනවා.  ජාතියේ හැම පැතිකඩක්ම කඩා වැටෙද්දි, පක්ෂ විපක්ෂ භේදයකින් තොරව දේශපාලුවන් විවිධ ක්‍රම ඔස්සේ රට දූෂ්‍ය කරද්දි එක එක පක්ෂවලට තාමත් හුරේ දමන මරි මෝඩ ජනතාවට කුනුහරුප සිංදු හැර ප්‍රබුද්ධ හෝ සරල රස වින්දන සිංදු දැනේවිද! තම මෑනි, මනුස්සයා යුද්ධ කරද්දි, තමන්ව අවජාතන කල දුකට ශිෂ්නයේ සයිස් එක ගැන සිංදු කීමට දෛර්ය ගත් යොහානිට පට්ට (ග)වේසි නිල නාමය ලබා දුන්නත් අපේ නම් කිසි මෙව්ව එකක් නැක. 

මෝහනය / mohanaya (Hypnosis) - 9

අපසර්ජනය (abreaction)

මනෝවිද්‍යාවේදීත් මෝහනවේදයේදිත් එකලෙසම මෙය සිදුවිය හැකියි. ඉන් කියන්නේ යම් මනෝවිද්‍යාත්මක හෝ මෝහන ප්‍රතිකර්මයක් ලබන විට, යම් කටුක හෝ පීඩාකාරී අතීත සිදුවීමක් නැවත සිහි වීමයි. එවිට, ඔහු (හෝ ඇය) ඇඬීමට හෝ ඉකිබිඳීමට හෝ කෑගසා බෙරිහන් දීමට හෝ වෙනත් මනස බොහෝ සේ කැළඹුණු ස්වභාවකට පත් වීම හෝ දඟලන තත්වයක් හෝ සිදුවිය හැකියි.


මවිසින් ඉංග්‍රිසි බසින් ලියා ඇමසන් හි ප්‍රකාශයට පත් කළ මෝහනය මුල සිට ක්‍රමානුකූලව උගන්වන අත්පොත පහත ලින්ක් එක මත ක්ලික් කර දැන් නිවසටම ගෙන්වා ගත හැකිය.

https://www.amazon.com/dp/B0851MHRSM

සමහරවිට, එම අතීත සිදුවීම නිකංම මතක් වීමක් ලෙස නොව, එම අවස්ථාවට සැබැවින්ම (නැවත) මුහුණ දීමක් ‍ලෙසම ඔහුට එය දැනෙන්නට පුළුවන්. උදාහරණයක් ලෙස, තමන් ඉතාම ආදරය කරන කෙනෙකු මිය ගිය විට, සමහර මිනිසුන් කෑගසා අඬමින් බිම පෙරළෙමින් සිටින අවස්ථා ඔබ ඇත්දැක තිබෙනවා නේද? එවිට, එම අඬන පෙරළෙන තැනැත්තාගේ සිතේ කොපමණ පීඩාවක් දුකක් ඇත්දැයි ඔබට සිතා ගත හැකිද? එහෙත් ටික කලෙකින් එම දුක අඩුවෙන බවද ඔබ දන්නවා. එලෙස ටික කාලෙකට පසුව එම මිය ගිය තැනැත්තාව සිහිපත් වන විට, ඔහු එලෙස දුකට පත්ව එදා හැසිරුණු ආකාරයට නැවත හැසිරෙන්නෙත් නැහැ. එහෙත්, අපසර්ජනයකදී තත්වය එලෙස නිකංම පැරණි සිද්ධියක් සිහිවීමක්ම පමණක් නොවේ. බොහෝ විට, ඔහු නැවතත් එම සිද්ධියට “සැබැවින්ම” මුහුණ දෙනවාක් වගෙයි දැනෙන්නේ. ඒ කියන්නේ සමහරවිට පළමු සැරේ වින්ද දැඩි වේදනාව දුක පීඩාව දැනෙනවා. එමනිසා, ‍අපසර්ජනය සිදුවන අවස්ථාවක් බරපතල ස්වරූපයක් ගැනීමට ඉඩ තිබෙනවා.

ඇයි ඉතිං මෝහනයේදී අපසර්ජනයක් සිදු වන්නේ? හේතුව කුමක් වුවත් බොහොම කලාතුරකින් මෙවැන්නක් සිදුවන්නට පුළුවන්. ‍එහිදි කළ යුතු දේවල් ඔබ දැන සිටිය යුතුයි. ඇත්තටම මෙය සිදු වීමට හේතු කිහිපයක් දක්වන්නටත් පුළුවන්.

සමහරෙකු යම් අතිශය පීඩාකාරි දැරිය නොහැකි තරම් වේදනාත්මක සිද්ධියකට මුහුණ දුන් විට, එය පළමුව ඔහුට අදහගත නොහැකි තරම් වෙනවා. එම සිද්ධිය ඇත්තටම සිදු වූවා යැයි (මොහොතකට හෝ) නොපිළිගැනීමට ඔහුගේ සිත පෙළඹෙනවා. එහෙත් යථාර්ථයට ඔහුට මුහුණ දීමට සිදු වීම නිසා, දැඩි දුකක් ඇති වෙනවා. බොහෝ විට එම දුක අඬා දොඩා පිට කරනවා. තවත් සමහරෙක් එලෙස පිටතට දුකක් නොපෙන්වා සිත බොහෝම දැඩි කර ගන්නවා. මේ දෙවර්ගයේම අයට එම සිද්ධිය ගැන යම් ආකාරයක “ශේෂ වූ” දුකක් සිතේ රැඳී තිබෙන්නට පුළුවන්. බොහෝ විට එය ඔහුගේ උඩු සිත පවා නොදැනුවත්වයි (යටි සිතේ) තිබෙන්නේ. අවුරුදු ගණනාවකට හෝ පසුව මෝහනය වැනි යටි සිතට ප්‍රකටව මතු වීමට අවස්ථාවක් ලැබුණු විට මෙම සැඟව තිබූ දුක එකවර මතුවීමට පුළුවන්. ඒ සමගම සම්පූර්ණ සිදුවීමම “නාට්‍යයක්” මෙන් ඔහුගේ සිතේ නැවත මතු වෙනවා. අපසර්ජනය යනු එයයි.

ඉහත සඳහන් කළ ආකාරයට අපසර්ජනය නිකංම අනපේක්ෂිතවම සිදු විය හැකියි. ඊට අමතරව මෝහනවේදියා දැනුවත්ව හෝ නොදැනුවත්ව අපසර්ජනයක් ඇති කළ හැකියි (induced abreaction).

ඉබේම අපසර්ජනය ඇති විය හැක්කේ මෙසේය. දුක සැප ආදී හැඟීම් ඇතිවන්නේ හා ගබඩා වී පවතින්නේ යටි සිතේ බව මීට පෙර ඔබ ඉගෙන ගත්තා මතකද? යටි සිතේ තිබෙන එවැනි හැඟීම් යටි සිතේම පමණක් තිබෙන විට ඒවා අපට දැනෙන්නෙ නැහැ. ඒවා විටින් විට උඩු සිටත පැමිණි විට පමණයි ඒවායෙන් යම් දැනීමක් අපට ලැබෙන්නේ. උදාහරණයක් ලෙස, තමන්ගේ දරුවෙක් මැරුණු මවක් ගැන සිතන්න. අවුරුදු කොතරම් ප්‍රමාණයක් ගියද ඒ මවට ඒ සිද්ධිය යම් දුකක් ඇති කරනවා. එහෙත් ඒකෙන් කියන්නෙ නැහැනෙ එම මව දරුවා මැරුණු මොහොතේ සිට ඇය ජීවිතයෙන් සමුගන්නා තෙක්ම එක ලෙසම දුකින් පමණක් සිටියා කියා. දරුවාගේ වියෝව සදාකල්හිම යටි සිතේ තිබෙනවා. එහෙත් එය උඩු සිතට එන්නේ විටින් විටයි. එය උඩු සිතට පැමිණි අවස්ථාවල පමණක් ඇය නැවත නැවත දුකට පත් වෙනවා. ඔබේ අතීත දුක් හා සතුටු අවස්ථාත් එබදුයි නේද?

එහෙත් ඉහත සිදු වීමට අමතරව සුවිශේෂි අවස්ථාද තිබෙනවා. ඉන් එකක් නම්, තම දරුවාගේ මරණය දරාගත නොහැකිව මවට සිහිවිකල් වීමට පුළුවන්. එය ඉතාම සුළු ප්‍රතිශතයකි. තවත් අවස්ථාවක් තමයි එම දුක (උඩු සිතින්) දරා ගත නොහැකි අවස්ථාවක එම සිද්ධිය යටි සිතෙන් උඩු සිතට මතු වෙන්නට නොදී සිටීමයි. මෙයද ඉතා සුළු ප්‍රතිශතයකි. එවිට අම්මා සාමාන්‍ය පරිදි අඬා ‍වැළපී දුක් වුවත්, සිහිවිකල්වීම වැනි තත්වයන්ගෙන් ඇය ආරක්ෂා වෙනවා. එහෙත් පොලොව යට වැළළුණු බිම් බෝම්බයක් සේ දැඩි පීඩාවක් ඇගේ යටි සිත තුළ පවතිනවා. එය පිට කිරීමට අවශ්‍ය වුවත් උඩු සිතට එන එක සාමාන්‍ය තත්වය යටතේ සිදු වන්නේ නැහැ (ආරක්ෂක යාන්ත්‍රණය නිසා). හරියට වතුර බේසමක ඔබාගෙන තිබෙන ටෙනිස් බෝලයක් සේයි ඒවා තිබෙන්නේ. මෝහනය යනු යටි සිතට මතු වීමට අවස්ථාවක් නිසා, මෝහනයේදී අර දුක එකවරම ඉබේම මතුවන්නට පුළුවන්.

මෝහනවේදියාට පුළුවන් අපසර්ජනයක් ඇති කිරීමටත්. එහිදී සිදු වන්නේ පෙර සේම යටි සිතේ තිබෙන යම් පීඩාකාරී සිදුවීමක් මෝහනවේදියා කියන යෝජනාවලින් නැවත මතක් කර ගැන්වීමයි. එය හරියට පැරණි ආදරයේ විරහව සමහර සිංදුවකට කන් දී සිටින විට නැවත මතු වෙනවාක් බදුයි. මෙහිදීද මෙය සිදුවිය හැකි අවස්ථා දෙකක් තිබේ. එකක් නම්, මෝහනවේදියා උවමනාවෙන්ම (ඒ කියන්නේ සැලසුම් සහගතව යම් ප්‍රතිකාරමය අරමුණක් උදෙසා) එය මතු කළ හැකියි. ඒ කියන්නේ මෝහනවේදියාට වැටහී ගියොත් මෝහනලාභියා පෙළෙන පීඩාවකට හේතුව යටි සිතේ මෙලෙස සැඟව පවත්නා දුකක් කියා, එම දුක උඩු සිතට එන්නට සලස්වා (ඒ කියන්නේ අපසර්ජනයක් ඇති කර), සුදුසු යෝජනා මගින් ඊට සහනයක් ලබා දිය හැකියි.
දෙවැනි අවස්ථාව නම්, මෝහනවේදියා නොදැනුවත්ම ඔහු විසින් කියනු ලබන යම් යම් යෝජනා නිසාද එය සිදු විය හැකියි. මෙය සිදුවන්නේම මනසේ යම් යම් නිර්මාණාත්මක සිද්ධි මැවීමට යෝජනා කරන අවස්ථාවලදීය. (මනසේ යම් යම් නිර්මාණාත්මක මනකල්පිත සිද්ධි මවා ගන්නට සලස්වා ඉන් යම් ප්‍රතිකාර කිරීමේ ක්‍රමයක් ඇත. මේ ගැන පසුව ඉගැන් වේ.) සමහරවිට මෝහනලාභියාට යෝජනා කරනු ලබන මෙවැනි මනකල්පිත සිද්ධියම වැනි සිද්ධියකට මීට පෙර මෝහනලාභියා මුහුණ දී කටුක වේදනාත්මක අත්දැකීමක් ලබා ගෙන තිබිය හැකියි; නමුත් මෝහනවේදයා එය ගැන නොදනී. එවිට, ඔහුගේ එම යෝජනා ඇත්තටම මෝහනලාභියාගේ එම පරණ සිදුවීම මතක් කර අපසර්ජනයක් ඇති කළ හැකියි.


කුමන ආකාරයට අපසර්ජනයක් සිදු වුවද, එය නිවැරදිව හැසිර වීමට ඔබ දත යුතුය. එහිදී අනුගමනය කළ යුතු රීති (rules) කිහිපයක් ඇත.
  1. කිසිම විටක ඔබ බිය වෙන්නට එපා. ඔහු කුමන විදියට හැසිරුණත් ඔබ සාමාන්‍ය සැහැල්ලු උද්‍යෝගිමත් මානසික තත්වයම පවත්වා ගෙන යා යුතුයි.

    ඔබ බිය වුවොත් මොහොතකින් ඔබ ඉගෙන ගත් කළ යුතු දේවල් නොකළ යුතු දේවල් අමතක වෙන්නට පුළුවන් (ඔබ දන්නවා බිය වූ විට මතකය දුර්වල වෙනවා). අනික, ඔබ මෝහනවේදියා වශයෙන් එවැනි අවස්ථාවක් සාර්ථකව පාලනය කළ යුතු තැනැත්තා නිසා, අනෙක් අයත් (අහල පහල තව අය බලාගෙන ඉන්නවා නම්) හැසිරවීමට හා ඔවුන්ව සන්සුන් කිරීමත් ඔබගේ වගකීමක්. ඔබ බිය වූ විට, ඔවුන් ඊටත් වඩා බිය වන්නට පටන් ගන්නවා. අනෙක, ඔබ බිය වූවා කියා එම තත්වයට පිළිතුරක් ලැබෙන්නේ නැති බවද ඔබ දන්නවා. ඔබගේ කටහඩ වෙව්ලන බය වෙච්ච ස්වභාවයකට පත් නොවිය යුතුයි.

  2. කිසිම විටක, ඔබ හෝ වෙනත් කෙනෙකු, අපසර්ජනයට පත් වුණු මෝහනලාභියා ස්පර්ශ කරන්නට එපා.

    මනෝවිද්‍යාත්මක සංසිද්ධියක් තිබෙනවා ඇන්කරිං
    (anchoring) කියා. ඉන් කෙරෙන්නේ එකිනෙකට වෙනස් සිදුවීම් දෙකක් එකිනෙකට බද්ධ කිරීමයි. එමගින් ඉන් එක සිද්ධියක් ඔබට සිදුවන විට, අනෙක් සිද්ධිය ඉබේම සිදු වෙනවා. ඔබ සමහර විට බොහෝ පොත් සඟරා ආදියේ හා සමහර ඵලදායිතා විශේෂඥයින් මේ දේ සිදු කරනවා කියවා හෝ අසා හෝ දැක හෝ ඇති.

    උදාහරණක් බලමු. ඔබට යම් සභාවක් ඉදිරියේ කතාවක් කිරීමට හෝ එවැනි වෙනත් අවස්ථාවකට මුහුණ දීමට බයක් ඇතැයි සිතන්න. එවිට, ඔබට අවශ්‍යයි ඒ දේ කිරීම සඳහා අමුතු වීර්යක් ශක්තියක්. ඔබට ඉගෙන ගත හැකියි ඉහත ඇන්කරිං උපක්‍රමය භාවිතා කර එම වීර්ය ඇති කර ගන්නට. ඒ සඳහා ඔබේ අතක මහපොට හා දඹර ඇඟිලි දෙක එකිනෙකට තදින් ස්පර්ශ කිරීම හෝ වෙනත් එවැනි සුළු ක්‍රියාවක් යොදා ගත හැකියි. මෙහිදි අප කරන්නේ ඇඟිලි දෙක එකිනෙකට ස්පර්ශ කිරීම හා වීර්ය ඇති කර ගැනීම යන එකිනෙකට වෙනස් සිදු වීම් දෙක බද්ධ කිරීමයි. එවිට, ඕනෑම මොහොතක එම ඇඟිලි දෙක එකිනෙකට ස්පර්ශ කිරීම මගින් ඉබේම වීර්යක් ඇති වේ. මෙම උදාහරණයේ ඇඟිලි දෙක ස්පර්ශ කිරීමේ ක්‍රියාව “ඇන්කර් එක” කියා හැඳින් වේ. ඇඟිලි දෙකක් ස්පර්ශ කිරීම වෙනුවට ඔබේ අතක යම් ඇඟිල්ලක් ඔබේ නාසය ඇල්ලීමද ඇන්කර් එකක් ලෙස භාවිතා කළ හැකියි. එසේත් නැතිනම්, අත් දෙක එකිනෙකට තද කිරීම හෝ එක් අතකින් එක් කනක් ඇල්ලීම හෝ ඇන්කර ලෙස භාවිතා කළ හැකියි. ඔබට කැමැති ඕනෑම කුඩා ක්‍රියාකාරකමක් ඒ සඳහා යොදාගත හැකියි.

    හැබැයි යම් සිදුවීම් දෙකක් ඇන්කර් කිරීමට මෝහනය හෝ
    NLP හෝ එවැනි ක්‍රමවේදයක් මගින් සිදු කළ යුතුයි. එලෙස ඇන්කර් නොකර නිකංම ඇඟිලි දෙක ස්පර්ශ කළ පමණින් වීර්යය ඇති වන්නේ නැත. ‍සභාවක් ඉදිරියේ පෙනී සිටීමට වීර්යක් ඇති කර ගැනීම පමණක් නොවේ, විභාගයකට වාඩි වීමට තිබෙන බය, සම්මුඛ පරීක්ෂණයකට පෙනී සිටීමට ඇති බිය, ගැහැණු ළමයෙකුගෙන් ආදරය විමසීමට තිබෙන බිය, ආදී ඕනෑම (සරල) අවස්ථාවන් සඳහා ඇන්කරිං යොදා ගන්නට පුළුවන්.

    දැන් නැවත අපසර්ජනය වෙත යොමු වෙමු. මෝහනලාභියා දැන් සිටින්නේ මෝහනයේය. ඒ වගේම ඔහු දැන් දැඩි සිත් පීඩාවක් අත් විඳිමින්ද සිටී. ඔහුව දැන් උරහිසින් හෝ වෙනත් තැනකින් අල්ලන්නට ගියොත් එම ඇල්ලීම ඇන්කර් එකක් බවට පත් විය හැකියි. එවිට, ඔහු මෝහනයෙන් ඉවත්ව සාමාන්‍ය තත්වයේ සිටින විට, ඕනෑම කෙනෙකු අර ඇන්කර් එක ක්‍රියාත්මක කළොත් (ඒ කියන්නේ උරහිසින් හෝ ඔබ ස්පර්ශ කළ වෙනත් ආකාරයකින් හෝ ඔහුව ස්පර්ශ කළොත්) සිදු වන්නේ ඔහුගේ සිතට නැවත කටුක අත්දැකීම් ඇති වීමයි.

  3. මෝහනලාභියා දරුණු ලෙස දඟලන්නේ නැතිනම් (එවිට, බිමට වැටීමට හෝ වෙනත් තුවාල සිදු කර ගැනීමට ඉඩක් තිබේ.), හුස්ම ගැනීමේ අපහසුවක් පෙනෙන්නේ නැති නම්, දරුණු ආකාරයෙන් කෑ කෝ ගසමින් සිටින්නේ නැතිනම්, ඔහුට එසේ අපසර්ජනය සිදු වන්නට ඉඩ හරින්න. ඔහුගේ හුස්ම ගැනීම හා වෙනත් වැදගත් ශාරීරික ලක්ෂණ ගැන ඉතා විමසිල්ලෙන් සිටින්න. (සමහරවිට, ඔහුගේ වෙනත් රෝගයක් ඉන් ඉස්මතු විය හැකියි. උදාහරණයක් ලෙස, ඔහු ඇදුම රෝගියකු නම්, එම රෝගී තත්වය මතු විය හැකියි. මෙවැනි තත්වයක් නම්, වහාම අපසර්ජනය නතර කළ යුතුයි.) විනාඩි කිහිපයක් ඔහු එසේ අපසර්ජනයේ සිටිනු ඇත. ඉන්පසු ක්‍රමයෙන් එය අඩු වෙනු ඇත. සාමාන්‍යයෙන් සිටින කෙනෙකු වුවද, අඬන්නේ ටික වෙලාවකි. ඇඬීමම දුක අඩු කිරීමේ හොඳ ක්‍රමයකි.

    ඇත්තටම, අපසර්ජනයකට පසුව ‍මෝහනලාභියා විශාල සහනයක් ලැබේ. ඔහුගේ වෙනත් කරදරකාරී තත්වයන්ද (එම සැඟව තිබූ දුක් සහගත හැඟීම් නිසා ඇති වූ) ‍ඔහුට නොදැනී සුවපත් විය හැකියි.

  4. මෝහනලාභියාගේ අපසර්ජනය තත්වය ඉහත කියූ කරුණු අනුව යම් ප්‍රශ්නකාරි තත්යක් ඇති කරතැයි ඔබට සිතී, එය නතර කළ යුතු යැයි ඔබ තීරණය කළ විටදී හෝ අපසර්ජනය යම් කාලයක් සිදුවන්නට ඉඩ දී එය ක්‍රමයෙන් සන්සි‍ඳෙන විටදී යන අවස්ථා දෙකේදිම ඔහුව අපසර්ජනයෙන් ඉවත් කිරීම කළ යුතුයි. ඒ සඳහා ඔබට පහත දැක්වෙන කුඩා වාඛ්‍යය කිව හැකියි.

    “ඒ සිදුවීම දැන් ක්‍රමයෙන් මැකිල යනවා... හුස්ම ගැනීම වෙතට දැන් ඔබේ අවධානය යොමු කරන්න...”

    එම වාඛ්‍යය තරමක් උස් හඬකින් කියන්න. ඔහු දැනටමත් අඬමින් හෝ ශබ්ද නඟමින් සිටිනවා විය හැකියි. එසේත් නැතිනම්, ඔහුගේ මනස දැන් “ඝෝෂාකාරී” තත්වයක පවතී. එමනිසා, ඔහුට තරමක දැඩි ස්වරූපයකින් ආඥාදායක ස්වරූපයකින් එය කියන්න. එය කීමෙන් ඔබ සිදු කරන්නේ ඔහුගේ සිත එම අරමුණින් ඉවත් කිරීමයි. කිහිප වතාවක්ම ඉහත වාඛ්‍යය කියන්න. ඔහුට ඉන් ඉවත්වීමට තරමක කාලයක්ද දිය යුතුයි.

    ඉන් ඉවත් වූ පසුව ඔබට අවශ්‍ය නම්, ඔහුව මෝහනයෙන්ද ඉවත් කළ හැකියි. අවශ්‍ය නම්, මෝහනය දිගටම කරගෙන යා හැකියි. යම් අසනීප තත්වයක් ඇති වූවා නම්, අනිවාර්යෙන්ම මෝහනයෙන් වහාම ඉවත් කර, ඊට අවශ්‍ය පිළියම් යෙදිය හැකියි. (උදාහරණයක් ලෙස, ඇදුම රෝගියෙකු නම්, එම තත්වය ඇති වන විට ඔහු සාමාන්‍යයෙන් ගන්නා බෙහෙත් බොන්නට සලස්වන්න.)

    මෝහනයෙන් ඉවත් වූවාට පසුව ඔබ ඒ ගැන ඔහු සමග කතා කරන්න එපා. අපසර්ජනයක් සිදූ නොවූවා සේ සිටින්න. සමහරවිට ඔහු මෝහනයෙන් ඉවත් වූ විට, ඒ සිද්ධිය ගැන මතකයක් නැත. සමහරවිට, යම් මතකයක් තිබෙන්නටත් පුළුවන්. එවිට, ඔහුම ඒ ගැන ඔබ සමග කතා කිරීමට එන විට පමණක්, ඒ ගැන සාකච්ඡා කරන්න.


    Hypnosis (mohanaya) ...

Comments

  1. I want to try this for my husband to remove an incidence which cause lot of problem between us.Can I hypnotise him without informing him

    ReplyDelete
    Replies
    1. As husband and wife, you both should, at first, try to sort it out by openly and frankly discussing that incidence. If it is not possible for you both to do it for whatever reason, you'd better go to a counselling service.

      Without his consent, you can't do anything unfortunately. Hypnosis is kind of 100% consent-based activity. Yet, love and mutual undestanding are far superior and better than any other solution to family/intimate problems. :)

      You know what (this is the good news for you)... love itself is a good means of bypassing the critical factor (that is hypnosis for a better part). with your love and caring towards him, you may instill in his mind good positive things that could easily downplay the past things which are associated with bad memories. :) Good luck.

      note: there is something called covert hypnosis, and that is what sometimes you may be interested in, and it would possibly have some relevance to what you have asked in the question, but unfortunately I have not written about it in the lessons, and i am not practising it either.

      Delete

Post a Comment

Thanks for the comment made on blog.tekcroach.top

Popular posts from this blog

දන්නා සිංහලෙන් ඉංග්‍රිසි ඉගෙන ගනිමු - පාඩම 1

මෙම පොත (පාඩම් මාලාව) පරිශීලනය කිරීමට ඔබට එදිනෙදා සිංහල භාෂාව භාවිතා කිරීමේ හැකියාව හා සාමාන්‍ය බුද්ධිය පමණක් තිබීම අවම සුදුසුකම ලෙස මා සලකනවා.  තවද, ඇසෙන පරිදි ඉංග්‍රීසි අකුරින් ලිවීමට හැකිවීම හා ඉංග්‍රීසියෙන් ලියා ඇති දෙයක් කියවීමට හැකි නම්, ඔබට මෙතැන් සිට මෙම පාඩම් මාලාව කියවා ඉගෙන ගත හැකිය.  ඔබට එසේ ඉංග්‍රීසි කියවීම හා ලිවීම ගැන දැනීමක් දැනටමත් නොමැත්තේ නම්, කරුණාකර මෙ‍ම පොතෙහි “අතිරේකය - 1 ”  බලා පළමුව එම හැකියාව ඇති කරගන්න.  තවද, හැකි පමණ ඉංග්‍රීසි වචනද පාඩම් කරගන්න. ඔබ හිතවතෙකුගේ නිවසකට හෝ වෙනත් පිටස්තර තැනකට යන විටෙක හැසිරෙන්නේ ඔබට අවශ්‍ය විදියටම නෙමේ නේද?  එනම්, පිට නිවසකට ගිය විට අහවල් පුටුව තිබෙන තැන හරි නැහැ, අහවල් එක මෙහෙම තිබෙන්නට ඕනෑ ආදී ලෙස ඔවුනට පවසන්නේ නැහැ, මොකද අප සිටින්නේ අනුන්ගේ තැනක නිසා.  එලෙසම, ඉංග්‍රීසි භාෂාව යනු සිංහල නොවේ.  ඔබ කැමැති වුවත් නැතත් ඉංග්‍රීසි ඉගෙනීමේදීද අප ඉංග්‍රීසි ව්‍යාකරණ රීති හා රටා එපරිද්දෙන්ම උගත යුතුය.  එනම්, සෑම සිංහල වගන්ති රටාවක්ම ඉංග්‍රීසියට ඔබ්බන්නට නොව, ඉංග්‍රීසියේ ඇති රටා ඔබ දන්නා සිංහල භාෂාව තුළින් ඉගෙනීමට උත්සහ කළ යුතුය. 

දන්නා සිංහලෙන් ඉංග්‍රිසි ඉගෙන ගනිමු - අතිරේකය 1

මූලික ඉංග්‍රීසි ලිවීම හා කියවීම ඉංග්‍රීසියෙන් ලියන්නේ හා ඉංග්‍රීසියෙන් ලියා ඇති දෙයක් කියවන්නේ කෙසේද?  ඉංග්‍රීසිය ඉගෙනීමට පෙර ඔබට මෙම හැකියාව තිබිය යුතුමය.  එය එතරම් අපහසු දෙයක්ද නොවේ.  ඔබේ උනන්දුව හොඳින් ‍තිබේ නම්, පැය කිහිපයකින් ඔබට මෙම හැකියාව ඇති කර ගත හැකිය.  මුල සිට පියවරෙන් පියවර එය උගන්වන්නම්.   මුලින්ම මිනිසා භාෂාවක් භාවිතා කළේ ශබ්දයෙන් පමණි.  එනම් ලිඛිත භාෂාව ඇති වූයේ පසු කාලයකදීය.  කටින් නිකුත් කරන ශබ්ද කනින් අසා ඔවුන් අදහස් උවමාරු කර ගත්තා.  පසුව ඔවුන්ට වුවමනා වුණා මෙම ශබ්ද කොලයක හෝ වෙනත් දෙයක සටහන් කර ගන්නට.  ඒ සඳහායි අකුරු නිර්මාණය කර ගත්තේ.  එම අකුරු නියෝජනය කරන්නේ ශබ්දයි .  මෙසේ මූලික අකුරු කිහිපයක් ඔවුන් එක එක භාෂාව සඳහා නිර්මාණය කර ගත්තා.  ඉංග්‍රීසියේදී මෙලෙස මූලික අකුරු 26ක් ඇත.   එය ඉංග්‍රීසි හෝඩිය ලෙස හැඳින් වෙනවා. අප ඉගෙන ගත යුත්තේ මෙම අකුරු මඟින් නියෝජනය කෙරෙන ශබ්ද මොනවාද යන්නයි.  එවිට ඔබට ඉංග්‍රීසි ලිවීමට හා කියවීමට හැකි වෙනවා.  ඊට පෙර අප අකුරු 26 දැනගත යුතුයි.  එම අකුරු 26 පහත දක්වා ඇත.  ඉංග්‍රීසියේදී සෑම අකුරක්ම “සිම්පල්” හා “කැපිටල්” ලෙස දෙයාකාර

කතාවක් කර පොරක් වන්න...

කෙනෙකුගේ ජීවිතය තුල අඩුම වශයෙන් එක් වතාවක් හෝ කතාවක් පිරිසක් ඉදිරියේ කර තිබෙනවාට කිසිදු සැකයක් නැත. පාසැලේදී බලෙන් හෝ යම් සංගම් සැසියක හෝ රැස්වීමක හෝ එම කතාව සමහරවිට සිදු කර ඇති. පාසලේදී කතා මඟ හැරීමට ටොයිලට් එකේ සැඟවුනු අවස්ථාද මට දැන් සිහිපත් වේ. එහෙත් එදා එසේ කතා මඟ හැරීම ගැන අපරාදේ එහෙම කළේ යැයි අද සිතේ. යහලුවන් ඉදිරියේ "පොර" වෙන්න තිබූ අවස්ථා මඟ හැරුණේ යැයි දුකක් සිතට නැඟේ. ඇත්තටම කතාවක් කිරීම "පොර" කමකි. දක්ෂ කතිකයන්ට සමාජයේ ඉහල වටිනාකමක් හිමි වේ. පාසැලේදී වේවා, මඟුලක් අවමඟුලක් හෝ වෙනත් ඕනෑම සමාජ අවස්ථාවකදී වේවා දේශපාලන වේදිකාව මත වේවා කතාවක් කිරීමේදී පිලිපැදිය යුත්තේ සරල පිලිවෙතකි. එහෙත් එම සරල පිලිවෙත තුල වුවද, තමන්ගේ අනන්‍යතාව රඳවන කතාවක් කිරීමට කාටත් හැකිය. පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයා වෙනස් වේ. එම වෙනස ප්‍රසිද්ධ කතා (public speaking) තුලද පවත්වාගත හැකිය. මේ ගැන මට ලිපියක් ලියන්නට සිතුනේ මාගේ මිතුරෙකුට ප්‍රසිද්ධ කතාවක් කිරීමට අවශ්‍ය වී, ඒ ගැන මේ ළඟ දවසක අප පැයක් පමණ සිදු කළ සංවාදයක් නිසාය. මා ප්‍රසිද්ධ දේශකයකු නොවුණත් මේ විෂය සම්බන්දයෙන් පාසැල් කාලයේ සිටම පත

දෛශික (vectors) - 1

එදිනෙදා ජීවිතයේදිත් විද්‍යාවේදිත් අපට විවිධාකාරයේ අගයන් සමඟ කටයුතු කිරීමට සිදු වෙනවා . ඉන් සමහරක් නිකංම සංඛ්‍යාවකින් ප්‍රකාශ කළ හැකි අගයන්ය . අඹ ගෙඩි 4 ක් , ළමයි 6 දෙනෙක් ආදී ලෙස ඒවා ප්‍රකාශ කළ හැකියි . තවත් සමහර අවස්ථාවලදී නිකංම අගයකින් / සංඛ්‍යාවකින් පමණක් ප්‍රකාශ කළ නොහැකි දේවල් / රාශි (quantity) හමු වේ . මෙවිට “මීටර්” , “ තත්පර” , “ කිලෝග්‍රෑම්” වැනි යම් ඒකකයක් (unit) සමඟ එම අගයන් පැවසිය යුතුය ; නැතිනම් ප්‍රකාශ කරන අදහස නිශ්චිත නොවේ . උදාහරණයක් ලෙස , “ මං 5 කින් එන්නම්” යැයි කී විට , එම 5 යනු තත්පරද , පැයද , දවස්ද , අවුරුදුද ආදි ලෙස නිශ්චිත නොවේ . මේ දෙවර්ගයේම අගයන් අදිශ (scalar) ලෙස හැඳින්වේ . අදිශයක් හෙවත් අදිශ රාශියක් යනු විශාලත්වයක් පමණක් ඇති දිශාවක් නැති අගයන්ය . ඔබේ වයස කියන විට , “ උතුරට 24 යි , නැගෙනහිරට 16 යි” කියා කියන්නේ නැහැනෙ මොකද දිශාව යන සාධකය / කාරණය වයස නමැති රාශියට වැදගත්කමක් නැත . එහෙත් සමහර අවස්ථා තිබෙනවා අගයක් / විශාලත්වයක් (magnitude) මෙන්ම දිශාවක්ද (direction) පැවසීමට සිදු වන . මෙවැනි රාශි දෛශික (vector) ලෙස හැඳින්වේ . උදාහරණයක් ලෙස , ඔබ යම් “බලයක්

දැනගත යුතු ඉංග්‍රිසි වචන -1

ඉංග්‍රිසි බස ඉගැනීමේදී වචන කොපමණ උගත යුතුද, එම වචන මොනවාදැයි බොහෝ දෙනෙකුට මතුවන ගැටලුවක් වන අතර, බොහෝ දෙනා ඊට විවිධ පිලිතුරුද සපයා ඇත. මේ ගැන හොඳින් පරීක්ෂණය කර ඇමරිකානු ආයතනයක් විසින් වචන 5000ක ලැයිස්තුවක් ඉදිරිපත් කර ඇත. එම ලැයිස්තුව මා කෙටස් දෙකකට (දිගු වැඩි නිසා) සිංහල තේරුම්ද සහිතව ඉදිරිපත් කර ඇත. (මේවා සැකසුවත් සෝදුපත් බලා නැති නිසා සුලු සුලු දෝෂ සමහරවිට තිබිය හැකිය). පහත ලැයිස්තුවේ වචන 2500ක් ඇත.    Word    තේරුම        be    ඉන්නවා    and    හා    of    ගේ    in    තුල    to    ට    have    තියෙනවා    to    ට    it    ඒක, ඌ    I    මම    that    ... කියලා, ඒ/අර, ඒක/අරක    for    සඳහා    you    ඔබ, ඔබලා    he    ඔහු    with    සමඟ    on    මත    do    කරනවා, "මෙව්ව කරනවා"    say    කියනවා    this    මේ, මේක    they    උන්, ඒවා, ඒගොල්ලෝ    at    දෙස, අසල    but    නමුත්    we    අපි    his    ඔහුගේ    from    සිට, ගෙන්    not    නැහැ    by    විසින්, මඟින්    she    ඇය    or    හෝ, හෙවත්    as    විට, නිසා, වශයෙන්    what    මොකක්ද,